Paula Schipper – Junior Assistant Professor bij de Universiteit Utrecht

Hi,

Mijn brede intresse bracht mij in 2013 bij de opleiding NW&I. Zes en een half jaar later studeerde ik af van de master Innovation Sciences. Mijn studieperiode kenmerkt zich vooral door de vele dingen die ik naast mijn studie wist te doen, verschillende bestuursjaren, bijbanen, comissies, reizen, en een minor economische geografie. Duidelijk was dat mijn intresse nog steeds erg breed was. Maar wat dan, je staat aan
het begin van je carriere en ik had sterk het gevoel dat dit dan toch het moment moest worden om te gaan focussen. Voordat ik een keuze wist te maken over wat dan de richting moest worden polste Wouter Boon mij voor een Junior Docent (JuDo) functie bij de Innovatiewetenschappen groep. Aangezien ik altijd veel plezier had gehad aan de vele Teaching Assistent (TA) functies die ik had gedaan, en het feit dat ik verder ook nog niet wist wat de richting moest worden, maakte dat ik in 2020 als JuDo begon.

Mijn ambitie naar meer onderzoek en ook naar een grotere rol in de onderwijsontwikkeling maakte dat ik vrij snel switchte naar de Junior Assistant Professor (JAP) functie. Het leuke aan de JAP functie vind ik dat het een erg divers takenpakket kent, en tegelijkertijd dat het me ook goed voorbereid op toekomstige specialisatie en functies. Ik werk samen met gezellige, ambitieuze, en ook zeker gedreven collega’s. Waarbij je merkt dat ondanks dat het een erg groot team is, er altijd een overlap in interesses te vinden is op het gebied van innovatie en het geven
van onderwijs.

Zelf richt ik me in m’n onderzoek op een diversiteit van aspecten gebundeld door het overkoepelende onderwerp van ‘Kennisontwikkeling en verspreiding’. Waarin ik bijvoorbeeld kijk naar de ontwikkeling van kennis binnen subsidie projecten, maar ook naar de verspreiding van kennis door universitaire wetenschappers. Onderwerpen die zeker raken aan de kennis die ik heb opgedaan tijdens de studie over innovatie dynamieken, maar waarin ik ook erg veel uitstapjes kan maken naar andere onderzoeksrichtingen.

Vele van jullie zullen me zijn tegengekomen als docent bij NW&I, en misschien nog wel het meeste herinneren van statistiek. Inmiddels ben ik alweer 10 jaar betrokken bij dat vak, en heb ik vele verschillende onderwijstaken mogen vervullen binnen het vak. Ik vind het heel erg leuk om creatief na te denken over de onderwijsvormen die we aanbieden in de bachelor, waarbij het balanceren van belangen heel duidelijk
naar voren komt. Wat je als student vaak niet door hebt is hoeveel overwegingen er te grond liggen aan veranderingen binnen een vak. Iets wat je eigenlijk pas merkt op het moment dat je als docent iets wilt aanpassen 

Beide opleidingen, NW&I en IS, hebben heel erg bijgedragen in mijn eigen ontwikkeling, naast dat je inhoudelijk heel veel leert ontwikkel je ook veel belangrijke vaardigheden voor de rest van je loopbaan. Dat merk ik nu, maar ik ben me er ook heel erg van bewust hoe de afgelopen 10 jaar mij gaan helpen in volgende functies. Innovatie is een thema dat nog vele jaren relevante discussies teweeg gaat brengen, en ik ben blij dat vanwege mijn keuze voor NW&I 10 jaar geleden ik me nog vele jaren mag bemoeien met die discussies.

Paula Schipper

 

 

Hi,

My broad interests led me to the NW&I program in 2013. Six and a half years later, I graduated with a master’s in Innovation Sciences. My time as a student was marked by the many activities I pursued alongside my studies, including various board positions, part-time jobs, committees, travel, and a minor in economic geography. It was clear that my interests were still very diverse. But then what? I was at the start of my career, and I strongly felt that it was time to start focusing. Before I could decide on a direction, Wouter Boon approached me about a Junior Lecturer (JuDo) position in the Innovation Sciences group. Since I had always enjoyed the many Teaching Assistant (TA) roles I had taken on, and because I was still unsure of the direction I wanted to pursue, I decided to start as a JuDo in 2020.

My ambition for more research and a larger role in educational development quickly led me to switch to the Junior Assistant Professor (JAP) position. What I enjoy about the JAP role is that it has a very diverse set of responsibilities, and at the same time, it prepares me well for future specialization and roles. I work with friendly, ambitious, and certainly driven colleagues. Despite being part of a large team, there’s always an overlap in interests when it comes to innovation and teaching.

In my research, I focus on a variety of aspects under the overarching theme of ‘Knowledge Development and Dissemination.’ For example, I explore the development of knowledge within grant-funded projects, as well as the dissemination of knowledge by university scientists. These topics are closely related to the knowledge I gained during my studies on innovation dynamics, but they also allow me to branch out into other research directions.

Many of you may have encountered me as a lecturer in NW&I, and perhaps most remember me from the statistics course. I’ve been involved with that course for 10 years now, and I’ve taken on many different teaching roles within it. I really enjoy thinking creatively about the teaching methods we offer in the bachelor’s program, where balancing various interests becomes very apparent. As a student, you often don’t realize how many considerations go into changes within a course—something you only notice when you, as a lecturer, want to make an adjustment 😊.

Both the NW&I and IS programs have significantly contributed to my personal development. Besides learning a lot in terms of content, you also develop many important skills that are valuable throughout your career. I see this now, and I’m also very aware of how the past 10 years will help me in future roles. Innovation is a topic that will continue to spark relevant discussions for many years to come, and I’m glad that because of my choice to study NW&I 10 years ago, I can continue to engage in those discussions for many years.

Paula Schipper